2012. február 2., csütörtök

10. nap: Minden rendben lesz

"Van, hogy nem a fény vonz abban, akibe beleszeretsz, van, hogy éppenséggel a benne lakozó sötétbe szeretsz bele. Van, hogy nem a derűlátása vonz, hanem a saját szkepszised rokona, ugyanaz a pesszimista, ami magad is vagy. Van, hogy nagyobb szükséged van a bizonyosságra, hogy a sötétben igenis egy szörnyeteg lapul és les rád, mint a megnyugtató hazugságokra, hogy minden rendben lesz."
Laurell Kaye Hamilton
Cím: Minden rendben lesz
Elsődleges kulcs: Tél
Másodlagos kulcs: Minerva McGalagony
Harmadlagos kulcsKingsley Shacklebolt
Negyedleges kulcsLelke megfagyott, ahogy az üveges szemeket lezárta.
Jogok: Minden jog Rowlingé, a novella megírásából semmiféle anyagi hasznom nem származott.
Műfaj: novella
Figyelmeztetések: dráma, sötét, angst
Korhatár: 14
Béta: Bétázásért köszönet a bétámnak! Minden további hiba az én felelősségem.
Tartalom: A remény hal meg utoljára. A háború vége után, Minervának már a reménye is halott, s minden vágya, hogy kövesse. Se jelen, se jövő, ő már csak a múltnak él. Egy levél, melynek egyetlen mondata rádöbbenti a valóságra: sose volt egyedül. Biztos benne, hogy mindennek vége. Vajon igaza van, vagy fellángol az utolsó reménysugár?

Ajánlás: Neked, mert mindig van tovább.

A történetet itt olvashatjátok: Minden rendben lesz


5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 4
A negyedik kulcsod nagyon szépen volt benne a történetben, ehhez szeretnék külön gratulálni. Minerva szintén, hiszen Ő volt a főszereplő, de Kingsleyt eléggé hiányoltam, szerintem lehetett volna erőteljesebb. A tél tulajdonképpen jelen volt, bár nem mondanám, hogy hangsúlyosan.

Szereplők: 4
Itt azt hiszem elsősorban Minerva az, akinek a jellemét értékelni kell, ami nekem rendben is volt, viszont a nemek harca nem éreztem, hogy kiteljesedett volna, nem volt tűz, inkább csak egy kis láng.

Cselekmény: 5
Nem mondanám, hogy túlbonyolítottad, de nekem teljesen rendben volt. Talán ha jobban elhúzod, még zavart is volna. :-)
Nem akadtam fenn olvasás közben fogalmazási, helyesírási, vagy egyéb hibákon, tetszett ahogy fogalmazol, nekem rendben volt!

Tetszés: 5
Tudod mi a fura? Az, hogy én igazán happy end párti vagyok, most még is azt mondom, hogy ha a végén Piton felébredt volna, akkor az már nem lett volna az igazi. Ez így volt jó, mindenki úgy gondolja tovább, ahogy akarja. Persze ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy tökéletesen felépült és boldogan éltek, míg meg nem haltak, de ide a Te befejezésed kellett. Igazán tetszett, gratulálok!

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kedves író!

Elég rövid volt az írásod és sajnos ez nem vált a javára. Ám, mivel nem volt nyúlfarknyi sztori volt, most én is rövid leszek. Jöjjenek a pontok.

Kulcs: 2.6 (tehát 3) - az első és a harmadik kulcsot nagyon erőltetettnek éreztem, a negyedik pedig nem igazán kapott hangsúlyt.

Szereplők: 3 - tulajdonképpen itt többes számban csak mennyiségileg beszélhetünk, Minerván kívül egy-két mondatnál többet talán csak a nő volt férjéről beszéltél. De róla sem emberként, inkább csak az került szóba, hol és hogyan hevert a teste. Ami a főszereplőd illeti... engem nem győzött meg. Igen, még a legerősebbeket is megviseli a szeretett személy elvesztése, de Minerva annyi mindent átélt már élete során, hogy kétlem, hogy arcra esne nyomorában. Szerintem túlzottan törékeny lett a karaktere. Ha belül össze is tört, kicsit jobban kellett volna tartania magát ahhoz, hogy hihető legyen. Arról nem is beszélve, hogy te is inkább csak tényekkel dobáltál minket (egy-két jelenten kívül), bár aláírom, ebben valószínűleg a történeted hossza is ludas.

Cselekmény: 2.7 (tehát 3) - Ejnye. Kifutottál az időből, kedves író? Mert nagyon úgy tűnik, hogy ezt a novellát sebtében dobtad össze a kihívásra. A cselekményt nem gondoltad át eléggé, néhol logikai összekötők maradnak ki jelenetek között, túlságosan gyorsan pörögnek az események, nem adsz időt a kibontakozásra, vagy arra, hogy az olvasód megeméssze az olvasottakat. Őszintén szólva nekem inkább tűnt szépen megfogalmazott vázlatnak a történet (igen, a fogalmazást nagyrészt szép volt), mint kész ficnek.

Tetszés: 3.2 (tehát 3) - Értékelem, hogy megpróbálkoztál az angsttal. Tényleg. Nehéz jól írni, mert rengeteg mindenre figyelni kell hozzá, pontosan össze kell rakni a jeleneteket, a jellemeket, és így tovább... Maga a hangulat itt is megvolt, a történet vázlatos volta miatt viszont nem tudtuk beleélni magunkat. Úgy érzem, rengeteget dobna a történeten egy alapos kibővítés. Ha lassabban adagolod a dolgokat, több időt hagysz nekünk az átgondolásra, sokkal könnyebben beleéljük majd magunkat az írásodba.
Nos, mindennek ellenére a fogalmazásod tetszett és szerintem az alapötlet sem volt rossz, úgyhogy kapsz tőlem egy közepest. Remélem, hogy máskor kapunk tőled egy részletesebb ficet is!

Tisztelettel:

Jessica B. Vicious

shanon widow írta...

Szervusz!

Nos, kissé elkapkodottnak vélem az egészet... Ahhoz, hogy - jó, elég kézenfekvő módon - összehozzuk Minervát és Perselust, sokkal alátámasztottabb, erősebb magyarázattal kellene szolgálni... Két teljesen különböző természetű, beállítottságú mágusról van szó - elég csak a roxforti házukat nézni. Ez már megkövetelt volna egy szentmisét...

Kulcsok: azzal, hogy minden télen történik, azzal le is ráztál mindent - de ez nem elég. Minerva tagadhatatlanul szerepelt, Kingsley? Elég fránya kis "éppenhogy" szerepet kapott... 3 pont.

Szereplők: a nevek jelen voltak, kicsit több ésszerű és mélyrehatóbb magyarázattal Pitonék is benne lehettek volna... 3 pont.

Cselekmény: ez háttérbe szorult. Vagy csak én nem figyeltem?:) 3 pont.

Tetszés: összességében tekintve... Nos nem az én műfajom a Minerva/Perselus. Mivel hadilábon állok velük (is), eléggé sajátosan állok hozzá, sajnos. Ám szeretek jókat olvasni, ahogy mindenki, jó történetekkel találkozni és örülni... De ez most nem volt úgy fölépítve, és bár az idézet tetszett, az nem elég. 3, 5 pont, tehát 4.

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Szegény fejem...:-)

Kulcs: 4

Hiányosnak éreztem.

Szereplők: 4

Minerva nagyon tetszett, Perselus karaktere is. Mégis szerettem volna, ha nagyobb hangsúlyt kapnak, jobban kifejtve.

Cselekmény: 5

Rövid lett, amit sajnálok. Az alaphelyzet, a drámaisága nagyon megfogott volna, ha hosszabb. Tudom, hogy nem könnyű ilyen műfajban írni, ám jobban kifejtve szebb lett volna.
Perselust nagyon sajnáltam. A fogalmazásod tetszett.

Összességében: 4

Leginkább a hossza miatt vontam le egy pontot. További szép sikereket kívánok! :-)

Gratulálok!

Banya

Xwoman írta...

Kedves Író!

1. kulcsok: 3 pont

A telet nem éreztem, Kingsley pedig… eléggé úgy tűnt, hogy csak azért volt benne, hogy benne legyen, de nem igazán kapott komoly szerepet.

2. karakterek: 3 pont

Hümm-hümm… Már több kritikámban is említettem, hogy elég fix kép él a fejemben a karakterekről, és nehezen tudok elvonatkoztatni tőle, ennél a sztorinál viszont abszolút nem sikerült. Valahogy sehogy nem tudom elképzelni a többször is térdre rogyó, fádalmában őrjöngő McGalagonyt. Ahogy a párost sem sikerült elhitetned velem. Pedig egy McGalagony/Piton páros simán lehetne akár jó is, csak itt pont a háttér hiányzott, amivel el tudtad volna nekem adni a párost.

3. cselekmény: 3 pont

Az alapötlet nem lett volna rossz, csak a megvalósítást sietted el. Nem azzal van a bajom, hogy időben/cselekményben nincs benne túl sok minden, de ami benne van, azt is összecsapottnak érzem.

4. összességében: 3 pont

Itt is a kidolgozatlanságot hoznám fel. A fogalmazás rendben volt, bár akadtak benne hibák, viszont a túl tömör cselekmény miatt nem igazán tudtam beleélni magam. Remélem, ha vége a kihívásnak, kibővítgeted, hiszen a teljes verziót szívesen elolvasnám.
Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman