2012. február 5., vasárnap

13. nap: A könny a lélek vére

"Sohase szerettél, nem volt pillanat,
ennem is ha adtál, soha magadat,
örökkön-örökké sírok, amiért
annyit dideregtem érted, magamért!"
Pilinszky János


Cím: A könny a lélek vére
Elsődleges kulcs: a Tél
Másodlagos kulcs: Hermione Granger
Harmadlagos kulcs: Percy Ignatius Weasley
Negyedleges kulcs: 6. Sajgó szívvel nyúlt az ágyra dobott pálcájáért.
Jogok: A szereplők nevei, családi hátterük, és minden, ami a HP-világhoz kapcsolódik JKR-t illeti, az események, gondolatok és maga a történet viszont csak és kizárólag az enyém.
Műfaj: Romantikus, Dráma
Figyelmeztetések: Néhol durva nyelvezet, OOC karakter, Angst (?)
Korhatár: 16
Tartalom: Sok minden nem az, aminek elsőre látszik. A történet kapcsolatok mibenlétét és különböző viselkedések okát fejtegeti; fény derül egy titkos kalandra, és egy évek óta jelenlévő elnyomott szerelemre is. A cselekményt heves érzelmek és kisebb-nagyobb viták szegélyezik, valamint betekintést nyerhetsz a kulcsszereplők belső gondolataiba és vívódásaiba.
Karaktereim már-már szélsőségesen érzelmesek, az alapot szolgáltató konfliktus némi ferdítéssel ugyan, de megtörtént eseményeken alapul.
Szereplőim OOC mivoltáról annyit szeretnék mondani, hogy talán nem is azok, hiszen ilyen oldalukat az alaptörténet nem mutatja meg, tehát akár ilyenek is lehetnének 
J
Eligazodáshoz, ha nem jelöltem volna egyértelműen: hosszabb dőlt betűs részek – belső monológok, aláhúzott, dőlt betűs részek - idézetek
Jó szórakozást!

A történetet itt olvashatjátok: A könny a lélek vére

6 megjegyzés:

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kedves író!

Nos, a te történeted is elősegítette azt, hogy egy kicsit a Mindenízű Drazsé kihívás hangulata lengje be az NH-t. Hermione/Percy? Ritka páros, nem mondom. Mindenképpen értékelem, hogy egy ilyen újítással próbálkoztál, valahogy mégis fura érzésem van a két főszereplővel kapcsolatban.

Természetesen tudjuk, hogy külön emberekről van szó, a problémáik is mások, de van bennük valami... Nehéz elmagyarázni. Talán a világhoz való viszonyulásuk, talán az alapvető lélekállapotuk, ami nagyon egy síkra hozza őket. Időnként abszolút úgy éreztem, hogy az egyik szereplő belső monológját akár a másik is mondhatná, és ez nem feltétlenül pozitív. Szerintem sokat dobott volna a karaktereken, ha jobban elkülöníted a személyiségüket, vagy nem próbálsz ennyire hasonló érzéseket és gondolatokat beleépíteni a jellemükbe.

Egyébként ezt a "fúziós élményt" növelte az is, hogy a naplóbejegyzéseket és a karakterek (pl. Percy) jelen idejű gondolatait ugyanazzal a formázással látod el, pedig gyors egymásutánban követik egymást. Ez néhol kicsit összezavaró, azt ajánlanám, hogy publikálás előtt találj ki egy külön jelölést a naplóbejegyzéseknek.

nyelvtani hiba: a te, benned, tőled szavakat kis betűvel írjuk. Ha egy résznél nagyon hangsúlyozni szeretnéd őket, jöhet a nagy betű, de egyébként tartózkodj tőle, mert tényleg nem helyes.

A tagolással sem voltam maradéktalanul elégedett. Néhány előző történetben is láttam már, hogy egy-egy egységet ömleszt az alkotó (passz, honnan jön ez az új divat), de ott legalább következetesen mindig ugyanolyan egységeket kapcsolt össze. Nálad néha egyben voltak a dialógusok, néha nem, néha egyben voltak a gondolatok, néha nem... Igazából nem értem a rendszert, ami alapján tagolni próbáltad a ficed. De neked is ugyanaz lenne a tanácsom, mint azoknak, akik előtted kapcsoltak össze nagyobb egységeket: online publikálunk, ez nem könyv, mások a viszonyos, tessék minden logikai egységet üres sorral elválasztani. Tényleg könnyíted az olvasó dolgát.

És akkor egy kicsit a mű hangulatáról. Megmondom őszintén, időnként nagyon szépen elkaptál egy-egy képet. A kávézós rész például tetszett, jól reagáltak egymás megszólalásaira a karakterek, nem is olvadtak egybe, mindenki jelleme szépen elválasztható volt. Azonban a nyitó jelenet után túl gyorsan csaptunk át teljes letargiába. Igen, senki sem mondhatja, hogy nem vetítetted előre, mi jön majd, de mégis olyan volt, mintha egyik percben még a műugrásról beszélgetnénk, a következő percben meg lelöknél minket a harminc méter magas ugródeszkáról. Mind a két hangulat jól volt ábrázolva, de hatalmas szakadék tátong köztük. Szerinte nagyon érdemes lett volna átvezetőt írnod, kicsit lassítanod a cselekményen, hosszabb periódusra kiterjeszteni a fic idejét. Hidd el, sokkal jobban átjött volna az írás mondanivalója, ha kicsit fokozatosabb vagy.

A hangulattal kapcsolatban még egy olyan megjegyzésem lenne, hogy megdöbbentett, a hetero férfiak mennyit sírnak ebben az írásban. Okés, a melegeknél ez talán gyakoribb, de egy rövidke nap leforgása alatt mi mind a három főszereplődet "láttuk" sírni (és a háromból kettő heteroszexuális férfi). Ne érts félre, nem gondolom azt, hogy ők nem sírnak. De igen, biztosan. Csak olyan tömény dózisban kaptuk most mindezt, hogy kicsit levett a mű valószerűségéből.

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Ami viszont nagyon tetszett, az az volt, ahogy Draco karakterével bántál. Nem is feltétlenül akkor, amikor már személyesen is megjelent, inkább Hermione narrációján keresztül. Jó volt, hogy megmutattad nekünk a fiú gyenge oldalát, az instabilitását, azt, milyen brutális dolgokra képes... Ezek szerintem nagyon szépen kiegyenlíthetik magukat egy adott típusú Draco lelkében. Egyedül azt sajnáltam, hogy nem fűztél emögé a szál mögé még bonyolultabb lélektant. A magam részéről én még nagyon szívesen olvastam volna arról, mi és hogyan történt Dracóval, mi minek a következménye, milyen az az "igazi Draco", akit Hermione látott. A karakter határozottan felkeltette az érdeklődésem, nagy kár, hogy nem kaptunk belőle többet.

Szintén tetszettek még azok az idézetek is, amit a történet közben olvashattunk. Néhány közülük tényleg mély gondolatokat hordoz, az ember akaratlanul is eltöpreng rajta, hogy hogy van ez. Szeretek gondolkodni a történeteken, úgyhogy ez nálam, mint mindig, most is piros pont.

Összességében úgy gondolom, hogy nagyon bátran választottál párost, de Percy karaktere még nem igazán érett önálló figurává a fejedben. (Persze lehet, hogy tévedek, de külső szemmel így látom.) Ha jobban elválasztottad volna őt Hermionétől, ha nagyobb kontrasztban állt volna a két főszereplőd, szerintem a fic feszültsége is növekedett volna - pozitív értelemben. Ennek ellenére voltak nagyon szép pillanatok a történetben, Draco jellemes és az idézetek pedig különösen tetszettek.

Kulcs: 4.4 (tehát 4) - a negyedik kulcsot itt sem éreztem hangsúlyosnak, sőt szerintem még az elsőn is lehetett volna erősíteni egy kicsit, de a másodikat és a harmadikat szépen használtad.

Szereplők: 4.4 (tehát 4) - megmondom őszintén, Draco miatt szívesebben adnék neked ötöst, de számomra nagyon fura volt a fent említett Hermione-Percy összhang. Így a fic végén számomra nem is válnak el igazán egymástól lélektanilag, így két külön szereplőként sem tudom őket pontozni. Emiatt kapod a négyest.

Cselekmény: 4.5 (ami most ötös) - igazából annak ellenére, milyen kevés időt ölelt fel a fic, nagyon sok dologra kitértél. Több szereplő életéből kaptunk piciny szeleteket, körültekintően írtál, ez mindenképpen az ötös felé terelte a dolgot. Ami miatt viszont majdnem négyes lett a dologból, az az a tény, hogy a történet nagy része egyetlen szobában, egyetlen (bár gyakorlatilag kettő) szereplővel játszódik. Szerintem túlsúlyt kapott a történetben ez a jelent.

Történet: 4.5 (ami itt most négy) - Úgy érzem, most kivételesen fentebb már mindent leírtam, amit mondani szerettem volna. Rövid összesítésben tehát tetszett a fogalmazás, a merészséged, a lélektan, amit Dracón keresztül próbáltál belecsempészni, a mélyebb gondolatok, az, hogy a cselekményt illetően körültekintő voltál. Viszont inkább a négyes felé terelte a történetet a tény, hogy nem bántál mindig következetesen a lélektannal, a két főszereplőd hihetetlenül egyformának tetszett, egy jelenet nagy túlsúlyt kapott a történetben, a következetlen tagolás, és hogy időnként nehezen elkülöníthető volt a gondolt és az írott szöveg.

Gratulálok!

Jessica B. Vicious

shanon widow írta...

Szervusz! :)

Olyan a történet, mintha gőz lengené körbe... komolyan. Nehéz, fülledt... És ami eltakart előlem sok-sok részletet.

Ezt-azt nem értettem tisztán... ebben talán az is közrejátszott, hogy nem megfelelő helyen szakítottad meg a részeket, furcsa a tagolás... pl.: akkor sosem törünk meg párbeszédet, ha ugyanazon embertől származik az adott rész... Nagyon-nagyon kellett figyelnem, ki-mikor-mit mond, és ez elvett az élményből.

Másrészt fájdalmas dramione, ami azért nálam piros pont :) Hermione vívódása eljutott hozzám, Dracoé annál kevésbé - ez talán megérdemelne akár egy külön novellát is.
A fogalmazás, a stilisztika jó, élvezhető volt végig, csak ez a fránya tördelés... Sok helyen nem tudtam, hogy Hermione vagy Percy monológjait olvasom-e épp.

Kulcsok: a negyedleges kulcs háttérbe szorult (mint ahogy több helyen is), de ettől eltekintve 5 pont

Szereplők: Ron karaktere nagyon megfogott :) Kevés helyen olvastam róla szívesen, itt nagyon tetszett :) Percyről... nos, róla még nem sokat olvastam, összehasonlítási alapom nem volt... Ez a szerelmi négyszög eleinte furcsa volt, de hozzászoktam :D Hermionét nem tartom ennyire érzelgősnek, de ezt persze mindenki másképp látja. Dracóból többet szerettem volna kapni^^ Tudom, őt mindig nehéz indokolni, de nem lehetetlen. 4 pont

Cselekmény: 5 pont. Más naplóját elolvasni XD Ej-ej, Percy... Szépen épült föl a történet, érezhetőek az egységek, de a szerkesztésben ez nem látszik tisztán... Nem tudok rábökni, csak fölidézni, mégis melyik rész lehet az... Erre figyelj oda legközelebb!

Tetszés: az elején azt írtam, nehéz és gőzös... ezt továbbra is tartom. Egy titkos "viszony" mindig ilyen, pláne esetükben... Valami körbelengi, tetszik-tetszik... De nem tudom, mire helyezzem a hangsúlyt: a megcsalt "családra" - mert ugye Hermione nem csak Ronnak hazudik; Percy érzelmeire vagy a dramione szálra? Emiatt 4 pont. Pl: a Merengőn hova tennéd, melyik kategóriába? Simán a kávézóba? A Ron/Hermione vagy a dramione részlegbe? Mert az akárhova beillene. Legyél kicsit világosabb, és ne ennyire gőzös, árnyalt. Egyébként szép volt :) Csak... túl sok az impulzus és az érzelem. A kevesebb sokszor több ;)

Köszönöm, shanon widow

u.i.: sejtem, ki lehetsz...^^

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 5
Nem azt mondom, hogy ebben a történetben volt a legerőteljesebben jelen az elsődleges és a negyedleges kulcs, de a másik kettő, a két kulcsszereplőd jelenléte rendben volt, és tulajdonképpen a másik kettő is megvolt, így megszavaztam Neked az öt pontot.

Szereplők: 4
A nemek harcát azt kell mondanom szépen megvalósítottad a végére, pedig az elején aggódtam, de végül igazán jó lett, de a szereplőid, különösen Hermione az, aki nem igazán tetszett. Draco tulajdonképpen rendben lett volna, nála az nem igazán illett bele a képbe, hogy miért szenvedett Blaise-nek és, hogy nem értettem meg a végére sem, hogy miért szeretett bele a lányba, és azok után, hogy megkínozta, végül miért lett vele kedves. Percy viszont nagyon tetszett, tejesen elhitetted velem, hogy beleszeretett Hermionéba. Szerintem az Ő karaktere kivételesen jó lett! Ron, Harry és Ginny is nagyon tetszettek.

Cselekmény: 4
Nem tudom, hogy miért, de elolvasva a történetet azt gondoltam, hogy ebben most aztán nem sok minden történt. Valahogy kevés volt, ami történt. Pedig aztán volt ott minden, csak valahogy jobban belemehettél volna annak az éjszakának az részletezésébe. Volt benne néhány elírás és hiba is, de az nem volt vészes. Viszont az alapötleted nagyon tetszett, külön érdekesség volt a Hermione/Percy "szerelmi szál".

Tetszés: 4
Mint azt már írtam is, szerettem volna többet megtudni arról a bizonyos éjszakáról Hermione és Draco között, de az alapötletedhez gratulálok, az nagyon megfogott. Még azt is elérted, hogy a végén Ronnak szurkoltam és nem Dracónak. :-)

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! (Ancsa1537) Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Kulcs: 5

Percy karaktere tetszett. Nem ilyennek képzelem, de ilyen is lehetne, elfogadom így.

Szereplők: 4

Hermione megnyert, érzelem gazdag nőt faragtál belőle. Ront nagyon sajnáltam, hisz semmit sem sejt a hazugságokból. A pontot viszont miatta vontam le. Ennyire nem mulya ő sem.

Cselekmény: 4

Lényeges cselekménye nem volt, szépen meghitten kávézgattak, ami engem is arra ösztökélt, hogy közéjük üljek. Mivel ez nem lehetséges, koccintottam a képernyővel. :-D
Komolyra fordítva, az előző történet után felüdülés volt minden tekintetben. Hálám üldözzön érte!
Hermione gondolatai, érzelmei nagyon megfogtak, nemkülönben Percyé is.

Összességében: 4

Az előzőekben megfogalmaztam. A lényeg, hogy tetszett, élveztem.

Gratulálok!

Banya

Xwoman írta...

Kedves Író!


1. kulcsok: 5 pont

Nekem mindegyik okés volt.

2. karakterek: 4 pont

Tetszett a megformálásuk, karakterhűek voltak, és nagyrészt logikusan viselkedtek, bár a sírdogáló fiúk az én csőrömet is bökték. Viszont annyira vészesen OOC-nek egyiket sem éreztem.

3. cselekmény: 4 pont

Bár nem történik sok minden a sztoriban, amit leírtál, azt szépen megfogalmaztad, szépen felvezetted.

4. összességében: 4 pont

A Percy/Hermione páros kifejezetten tetszett, viszont az ilyen „mindenki szenved”-típusú sztorikat alapból nem szeretem túlzottan. Emellett a túl sok idézet sem nyerte el a tetszésemet, főleg hogy a forrást sem láttam megjelölve egyikhez sem. Viszont hangulatos volt, szépen megfogalmazott…
Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman