2012. február 3., péntek

11. nap: I need a Hero

"Az évek során oly bensőségessé, meghitté váltunk egymás számára, hogy ha néhány órára el kell válnunk, valósággal fájlaljuk a másik hiányát. Ez az érzés sokkal több, mint a szerelem."
Vavyan Fable



Cím: I need a Hero
Elsődleges kulcs: 
a Tél
Másodlagos kulcs: 
Hermione
Harmadlagos kulcs: 
Viktor Krum
Negyedlegess kulcs: 
5. Szíve vadul dübörgött, miközben lábát a derekára fonta
Jogok:
 J. K. Rowlingé, én csak kölcsönveszem a szereplőit (:
Műfaj: 
novella
Figyelmeztetések: 
erotikus tartalom, AUOOC-re hajazó szereplők
Korhatár:
 16
Tartalom: 
Hermione élete nem teljesen tejfel. A szerelmi élete hullámvölgyben, miközben olyanra vágyik, amit – pontosabban akit – nem biztos, hogy megkaphat, ráadásul egyszer már elengedte…
Megjegyzések:  -



A történetet itt olvashatjátok: I need a hero

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 5
A másodlagos és a harmadlagos kulcsod szépen szerepelt a történetben, a tél volt az, amit az elején nem igazán éreztem át, de a végére az is meglett. Amivel jól megleptél, az a negyedleges kulcsod. Rögtön az első mondat... :-D De rendben volt, nem arról van szó, csak... Meglepett. :-P Viszont nem is tudom, de én azt hittem, hogy az utolsó bekezdésben újra fel fog bukkanni. Persze nem baj, hogy nem, csak azt hittem. :-)

Szereplők: 5
Nekem rendben voltak, ráadásul a nemek harcát is szépen beleszőtted, nem is ragoznám tovább, ez öt pont.

Cselekmény: 4,5
Oké, tudom, hogy nem lehet, akkor legyen öt, csak hát volt benne egy-két elírás. Sőt, volt amikor egy plusz szó miatt a mondat pont az ellenkezőjét jelentette, mint amit kellene. :-) Amúgy tetszett, rendben volt.

Tetszés: 4,5
Igen, még mindig tudom, hogy nem lehet, és itt akkor most legyen négy. Tulajdonképpen a végeredmény ugyan az, csak így jelezni tudom, hogy az előzőnél és ennél a szempontnál is volt egy kis hiányérzetem, valami, ami miatt nem érzem jogosnak az öt pontot. Nem tudnám megfogalmazni pontosan, hogy mi volt a baj, hiszen happy end volt, amit szeretek, tetszett maga a történet is, talán valahogy a vége volt az, ami nekem egy kicsit olyan fura volt. Talán ha máshogy hozod össze Őket...

Köszönöm, hogy olvashattam!

További sok siket és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! (Ancsa1537) Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kedves író!

A piros írásjelek a bétázás után maradtak benne, vagy te szeretted volna így? Igazából engem egy kicsit megkavart, de végül is lényegtelen, mert az írásjelek a helyükön vannak és ez a fontos. Csak gondoltam megkérdezem, mi a helyzet. :]

Mindenesetre én azért kicsit megcsipkedném a bétádat, mert jó néhány helyen nem szúrt ki helytelen szófordulatok, elgépeléseket és szóismétléseket. Ami még ennél is furább, az az, hogy a három soron át tartó mondatodat sem bontotta fel. Mikor megláttam, először el sem hittem, hogy tényleg ilyen hosszú a mondat. Kétszer futottam neki, mire az elejét és a végét minden köztes elemmel össze tudtam kötni anélkül, hogy katyvasz legyen a dologból. Én mindenképpen azt ajánlanám, hogy két sornál csak akkor írj hosszabb mondatokat, hogy ha nagyon muszáj. Így nem egyszerű követni, ráadásul a kötőszavakat is ismétled, ami szintén nem javít az élményen. Ettől eltekintve viszont általában kellemesen fogalmazol, ezzel nincs probléma.

"a nyílászáró kulcsát" - itt ugyanabba a hibába estél, mint az egyik korábbi szerző. Túlságosan kitágítod a fogalmat azért, hogy választékosabb legyél. Igen, kontextusban érthető, hogy ajtóra gondolsz, de egyébiránt a nyílászáró nem ugyanazt jelenti. A konkretizálás szerencsésebb.

"Hermione nem tagadhatta, hogy nem tetszik neki." - ez a mondat azt jelenti, hogy be kellett ismernie, hogy nem tetszik neki. És - ha jól értettem - te ennek az ellenkezőjéről írtál. Máskor figyelj erre, rendben?

A másik, amire érdemes lenne figyelned a jövőben, az, hogy gyorsan és kiszámíthatatlanul váltogatod a POV-okat. Először általánosságban írsz róluk, majd a Hermione által tapasztalt perspektíva jön, utána Ron... igen, végig E/3-ban maradtál, de ezek a gyors szemszögváltások nem tettek olyan jót a történetnek. Persze, lehet olyat csinálni, hogy egy-egy bekezdésnél POV-ot váltasz, de ezt érdemes kicsit elővezetni. Tehát írj egy mondatot az adott szereplőről, utána jöhet a többi. De ha általánosságban beszélsz, aztán hirtelen a valaki által megtapasztalt valóságról írsz, az kicsit megzavarhatja az olvasód...

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kulcs: 4.4 (tehát 4) - az első három kulccsal elégedett voltam, a negyedikkel nem igazán. Jelen volt, de nem volt túl hangsúlyos.

Szereplők: 4.7 (tehát 5) - tudod, a maguk minimalista módján nagyon rendben voltak a szereplőid. Ez az írás is inkább a szórakoztató kategóriába tartozik, ami nem igényel teljes lélektant. Ettől függetlenül szépen ábrázoltak a szereplők egymás közötti viszonyait, reálisak és szerethetők voltak (Krum kivételével), szerintem nagyon szépen formáltad meg őket. Tudom, ez az örök vesszőparipám, de én a jövőben tényleg örülnék, ha egy kicsit mélyebbre ásnál. A szórakoztató írásokhoz nem muszáj, persze, de szerintem ha ilyen szépen megy a karakterek megformálása most, nem lenne problémád azzal sem, hogy teljes lélektani elemzéseket tárj elénk. Én mindenképpen arra ösztönöznélek, hogy próbáld ki magad a lélektanban is.

Cselekmény: 4.5 (ami itt most egy ötös) - igazából annyira nem volt különleges a cselekményed, hogy arra ötöst kapj. Az ötösöd annak szól, hogy a történet által felölelt időt szépen, dinamikusan pergetted le a szemünk előtt. Igaz, nem időztél sokat egy-egy résznél, viszont olyan szorosra fontad a történet egységét, hogy mégsem maradt hiányérzetünk. Az egyetlen kérdésem az lenne, mi lett Krummal ezután, de hát ez már nem tartozik szorosan a fichez, szóval repül az ötös.

Tetszés: 4.5 (tehát 5) - Sokat gondolkodtam nálad is, hányas legyen, végül pedig a szívemre hallgattam. Kellemes érzést hagyott maga után a mű (ezt véletlenül se úgy értsd, hogy fluffy csillámokat, az számomra inkább kínzó, mint kellemes), úgyhogy ez a pozitív irányba billentette nálad a mérleget. Amit fentebb is kifogásoltam, és ami miatt majdnem négyest kaptál, az a fogalmazás. RENGETEG hiba maradt benne, nem egyszer hadakoztam azzal, hogy kibogozzam, az ellentétes állítások közül tulajdonképp most melyik igaz, és így tovább. Úgy érzem, neked is jót tenne egy gamma. Alapból a stílusod kellemes, viszont a kivitelezésen még érdemes lenne csiszolni egy kicsit.
A történet viszont egészében véve tetszett, szép volt, ahogy egy-egy vonásból is sikerült karaktereket építened, ahogy az is, milyen dinamikusan vezetted a cselekményt. Így a legvégén még hozzátenném, hogy a Hermione/Ron az egyik legkevésbé kedvelt párosom, szóval ilyesmivel nehéz megfogni, de továbbra is tartom magam ahhoz, hogy ez a történet kellemes volt. Good job.

Gratulálok!

Jessica B. Vicious

shanon widow írta...

Szia!

Kulcsok: benne volt mindegyik. 5 pont
Szereplők: 4 pont. Krum hiteles volt, Ron is, de Hermione nekem néhol kicsit más volt... Jórészt az ő szemszögén keresztül figyelhettem a művet, és... Ezek a részek nekem valahogy cseppet sem voltak hermionésak.
Cselekmény: 4 pont
Tetszés: végül egymásra találtak :) Nem tudom, mi ez a nagy béta-védelem... Egy mű kapcsán bizony őt is terheli bizonyos felelősség, és ha úgy érzi, hogy maradhatott valami a fejezetben, akkor miért nem küldené el egy másik bétának/gammának? A büszkeség fontosabb, mint egy hibátlan fejezet...? Több helyen is kiemelik, hogy "kösz neki a munkát, de engem bánts, ha bajt észlelsz..." Az emberek igenis is kiszúrják az ilyesmit, pláne ha sok van. Esetedben nem volt semmi eget rengető :) Viszont a szavak sorrendje sok helyen furcsa volt, külföldies... A magyar gazdagabb nyelv, lehet cserélgetni a szavak helyét, mert sokféleképp hangzik jól, de ezzel is vigyázni kell :)
4 pont.

Köszönöm, shanon widow

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Kulcs: 5

Benne voltak, ám lehettek volna hangsúlyosabbak is, ennek ellenére öt pont.

Szereplők: 4

Hermione karaktere nem nyerte el tökéletesen a tetszésemet. Roné ezzel szemben nagyon jól sikerült.

Cselekmény: 5

Szép történet, kevés erotikával, ami nem fajult el az ízléstelenségig. Ennek nagyon örültem, elvette volna az egész hangulatát. Az érzelmekre fektettél leginkább, amivel rögtön megnyertél.

Összességében: 4

Több elírás volt benne, ezekre legközelebb jobban figyelj!
Tetszett, Ron különösen aranyos lett. :-)

Gratulálok!

Banya

Dalma, a fánk írta...

Szia!

Kulcs: 5
Erős kezdésnek lehettünk szemtanúi, így rögtön az első mondatban.:) Bár úgy éreztem, csak kötelességből írtad oda, a kis álom eseményeinek ellenére is. És olyan teles hangulatom se lett tőle. Oké szilveszter... És az végül is télen van.

Szereplők: 4
Azt hiszem túl rövid volt a történet, hogy rendes képet kapjunk a szereplők viselkedéséről. Ami engem egyedül zavart az Victor szerepeltetése. Persze elfogadom, hogy a te történetedben negatív szereplő, csak végtelenül nehéz elhinni.

Cselekmény: 3
Kicsit nekem túlságosan sablonos volt az egész. A rossz kapocslat meg a megmentés. Bár Hermionén spiccesen elég nagyot nevettem.:) Mármint az a "Vegyél feleségül!" mondat nagyon találó volt.:) Ron utolsó mondata meg... Hát ez már fluff.
Aztán ha nem sértelek meg vele ajánlom egy béta felvételét, mert sok elírásod volt, meg mondatrendi hibád.

Tetszés: 3
Nem is tudom mi kedvetlenített el jobban. Az, hogy Victor itt gonosz vagy az, hogy Ronból hőst csináltál. Persze ő most egy hős, de mivel a tetszés szubjektív, ezért nyugodtan mondhatom, hogy nekem Ron nem ilyen, éppen ezért nekem nagyon furi volt.


Dalma, a fánk

Xwoman írta...

Kedves Író!

1. kulcsok: 5 pont

Szerintem rendben voltak.

2. karakterek: 3 pont

Gondolkodtam a három és a négy között, de végül emellett töltöttem. Igaz, a figyelmeztetésbe kiírtad, hogy OOC karakterek, és önmagukhoz képest végül is logikusan cselekedtek, viszont… egyiküknél sem éreztem, hogy felnőtt emberek lennének. Ráadásul Krumot az én ízlésemhez mérve nagyon kiforgattad önmagából.

3. cselekmény: 4 pont

Szórakoztató volt és pörgős, bár néhány résznél kicsit összecsapottnak éreztem.

4. összességében: 3 pont

Elég sok elírást láttam, illetve a párbeszédek néhol erőltetettre sikerültek. Az alapsztori nem lett volna rossz, ha nem felnőttekről, hanem fiatalabb srácokról lett volna szó.
Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman