2012. január 27., péntek

5. nap: Tükörjáték

"A legfontosabb találkozásokat a lelkek előre megbeszélik egymással, amikor a testek még nem is látták egymást."
Paulo Coelho


Cím: Tükörjáték
Elsődleges kulcs: Tél

Másodlagos kulcs: Lily Evans

Harmadlagos kulcs: Sirius Black

Negyedleges kulcs: Nyúzott arccal lépett be a romokban heverő klubhelyiségbe. 

Jogok: Természetesen minden jog Rowling anyánkat illet, aki megteremtette ezt a világot. Hasznot nem áll szándékomban belőle húzni semmilyen formában, karaktereit csak saját magam és mások szórakoztatására használom.

Műfaj: Novella

Figyelmeztetések: Enyhe erotikus utalásokra, heves érzelmi kitörésekre és egy kevés kínzásra is lehet számítani. Szereplőim karaktere és története, valamint párosításom is elrugaszkodik az eredeti vonaltól.

Korhatár: 16

Tartalom: Van két karácsony éjjel, a kettő között mindössze öt év telt el. Van sok-sok közös elem a kettőben, vannak különös összefüggések és akármennyire is ugyanazokból az elemekből tevődik össze, valahogy egymás tükreivé válnak. Olyan fordított világok lesznek, amikben semmi sem ugyanaz, és mégis valami mélyen összeköti a kettőt.

 Létezik két különös jelenség a világon, amiket engedj meg, hadd vezessek be francia kifejezésekkel. Egyik sem alapszik szilárd talajon, de mégis tapasztalhatóak a világban, ezek a déja vu és az intuition.  Az egyik  'már láttam'  érzést takarja, a másik pedig  jóslatot, valamiféle megérzést jelent a jövőre, esetleg jelenre vonatkozóan. Ezeket a kifejezéseket kicsit önkényesített formában és jelentésben használom, erre mindenképp légy tekintettel, és ne a köznapi meghatározások legyenek mérvadóak az olvasásnál, hanem az itt használt értelmezés.

  Az előbbit többen ismerik, az utóbbit pedig úgyszintén, csak kevesebben beszélnek jövőre vonatkozó esetleges villanásaikról, és nem merik nevén nevezni, ha tapasztalják. Novellám két vonala ezen alapul, ezen a két ellentétes hatáson. Biztos vagy benne hogy meg fog történni? Szerinted megtörtént, vagy csak egy képzet? 

Megjegyzések: Az idegen szavak mind meg vannak magyarázva a dőlt betűs kis közjátékokban. 

A történetet itt olvashatjátok: Tükörjáték

7 megjegyzés:

shanon widow írta...

Szervusz!^^
Jelenleg nem is tudom rendesen összeszedni a gondolataimat, tehát előre elnézést kérek Tőled... Ugyanis nagyon-nagyon-nagyon ritkán találkozok olyan művekkel, amelyek ekkora mértékben hatnak rám... Össze-vissza gépelek, zagyva leszek, közben nagyon boldog. Igen-igen-igen. shanon végre valami olyat olvasott, amit nem felejt el :) Köszönöm szépen.

Egy alaposan meggondolt, gyönyörű történet, ezt már az elején, már a leírásnál éreztem. Nem úgy kezdtem bele, hogy "Jaaaaj", hanem hogy "Jajj!"... És ez mostanában ritka volt - nem kizárólag a kihívásra értem.
Nem is tudom mit mondhatnék még. Gazdagabb lettem, engem teljesen elvarázsoltál a harmóniával, a humorral, az alátámasztott történésekkel, azzal, hogy egyszerre láttam magam előtt, te pedig a gyönyörű fogalmazásmóddal, gördülékenységgel segítettél elképzelni, kidíszíteni az egészet... Úgy gondolom, egy gyöngyszemet találtam és... ritkán fog el engem az az érzés más párosoknál, mint a Dramionéknál, és most telibe talált. A cím... a minden. Kééész, kikapcsoltam. Én nem dicsérlek tovább, mert... Igen, a fanfiction... pont ezért az érzésért imádom, pont ezért a kissé megtört harmóniáért, amit a "mi lett volna, ha" ad nekünk^^ Végre olyan "bárcsak így történt volna" érzésem támadt... De akkor nem lett volna Harry - sokak nagy bánatára :D

A deja vu és a felsorakoztatott másik két jelenség pedig igen furcsa tartalommal bíró pszichológiai fogalmak... Nehéz őket hitelesen ábrázolni, megmagyarázni. Itt értelmet nyertek ;)

Kulcsok: 5 pont
Szereplők: 5 pont
Cselekmény: 5 pont
Tetszés: 10. De ilyen most nem szabad, tehát 5 pont

Eddig abszolúte kedvenc.

Köszönöm az élményt. shanon widow
U.i.: nagyon kíváncsi vagyok ám a kilétedre

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kedves író!

Először talán azt emelném ki, amit te is kiemeltél. A történet részeinek címeit és a magyarázatukat. Igaz, épp csak egy kicsit beszélek franciául, mégis tetszett ez a megoldás. Már alapból adott egy hangulatot a történetednek, ahogy a címek alatt hagyott magyarázatok is. Megvolt bennük a líraiság, szépen átjött, amit mondani szerettél volna. Talán annyit jegyeznék meg ezzel kapcsolatban, hogy időnként a kevesebb mégis több. Természetesen így is értettük, mit szerettél volna mondani, nem ezzel volt a probléma. Inkább azzal, hogy időnként olyan hosszúra nyúltak a mondatok, hogy alany és állítmány elszakadtak egymástól, úgyhogy az olvasónak kicsit kombinálnia kellett, hogy mindent a helyére tegyen. Őszintén szólva szerintem nem kellene sok mínusz. Éppen csak egy kevéssel futottál túl néha a határon, úgyhogy nem kellene túl sokat egyszerűsítened, hogy kombinálás nélkül is érthető legyen és a szép líraiságot is megtartsd.

Megmondom őszintén, a történeted olvasása közben a második és harmadik gladiátoros történet jutottak eszembe, amolyan görbetükörként. Ott azt kritizáltam, hogy ha nem nézem, mit ír, csak azt, hogy hogyan, élvezhető a sztori. Itt pont fordítva volt. Megéltem, amit mondani szerettél volna, éreztem, hogy tényleg lelke volt, hogy ismered a szereplőid, hogy adni szeretnél nekünk, a hogyannal mégis akadtak problémák bőven.

Észrevettem kifejezésbeli hibákat, gyakoriak voltak a szóismétlések is. Neked mindenképpen egy jó gammát ajánlanék, aki a helyére rántja a fogalmazásmódod. Hidd el, nagyon sokat tud fejleszteni az emberen valaki, aki nagyon otthon van a gammázásban.

Egyébként viszont mindenképp azt tanácsolnám, hogy folytasd az írást. Annak van igazán értelme, amit te próbáltál véghezvinni. Hogy adj nekünk, megtöltsd a szereplőid személyiséggel, érzelmekkel, belevigyél egy kis filozófiát, egy kis csavart... Szóval minden olyasmit megpróbáltál megcsinálni ebben a ficben, amitől szerintem egy történet jó történet lesz. Egyedül a tálalással akadtak gondok.

Kulcs: 5 - neked tökéletesen nyugodt szívvel adom a kerek ötöst, végre a negyedik kulcsot is sikerült valakinek igazán beépítenie a sztoriba.

Szereplők: 4.6 (tehát 5) - voltak még következetlenségek, ezért kaptál levonást. A lélektannal foglalkozó ficeknél nagyon fontos, hogy mindent többször is átgondolj, ne siettesd a dolgok kialakulását, próbálj minden lelki folyamatot elénk tárni. Úgy éreztem, hogy ezek még nem valósultak meg teljesen, viszont ennél sokkal fontosabb, hogy úgy éreztem, a szereplőidnek van lelke. Valódi lelke, nem csak olyan távoli, leírt valami, amihez nekem majd valahogy viszonyulnom kell a kritikámban. Ezek a szereplők tényleg éltek, még akkor is, ha nem minden helyzetben bántál velük következetesen.

Cselekmény: 4 - igazából nagyon tetszett az ötleted, maga a hármas tagolás, ahogy az intuíció, a deja vu beléptek a képbe. Ez kivételesen jó alapot adhatott volna a ficnek, ha nem kapkodsz el bizonyos jeleneteket. Úgy éreztem, hogy azokat a részeket, amiket kevésbé éreztél izgalmasnak, egyszerűen csak átugrottad vagy pár szóban elintézted, pedig hidd el, teljesebb lett volna a kép, ha jobban kibontod őket. Miért mondom ezt? Azért, mert a történeted nem hónapokat, hanem tulajdonképpen csak két estét ölel fel, ezt pedig szerintem érdemesebb lett volna egészében elénk tárnod. Azonban a kohézió megmaradt, a keret szépen összefogta a ficed.

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Tetszés: 4.3 - voltak részek, ahol minden fogalmazásbeli hiba ellenére is remekül szórakoztam. Az a rész, ahol Sirius Lily fehérneműi között matat... Hát látod, az nagyon jól sikerült. De ezen kívül is voltak szépen elkapott jeleneteid, azt pedig már fentebb írtam, hogy végig éreztem, hogy a szereplőid lélekben jelen vannak, és számomra talán ez a legfontosabb a ficben. A mínusz 0.7 pont leginkább a tálalásnak szól. A helyedben tényleg keresnék egy tapasztalt bétát, aki segít helyretenni a helytelenül használt szófordulatokat, megtalálja a szóismétléseket, felhívja a figyelmed arra, ha elsietsz egy részt, és így tovább. Ha a fogalmazás rendben lett volna, ötöst kapnál a tetszés kategóriára is, mert nálad is ugyanazt érzem, mint a Blaise/Hermione történet írójánál. Szerintem csiszolatlan gyémánt vagy, akitől megfelelő csiszolás után még nagy dolgokat várhatunk.

Gratulálok!

Jessica B. Vicious

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 5
A tél nagyon szépen jelen volt a történetben, nem csak azért, mert Lily folyton meg akart fagyni, míg Perselussal vitáztak, hanem valahogy körbelengte az egészet. Amikor épp nem volt róla szó, akkor is pontosan ott volt a tudatom mélyén, azt hiszem azért, mert nagyon jól sikerült az elején elhitetned velem, ki is tartott végig az érzés. :-)
A másodlagos és a harmadlagos kulcsod a történet két főszereplője volt, nincs is semmi gond velük.
A negyedleges kulcsot is szépen használtad fel, egy pillanatra sem éreztem, hogy erőltetett lenne.

Szereplők: 5
Tetszettek a karakterek, a kidolgozottságuk, a tulajdonságaik, minden. Amit azonban hiányoltam, az a nemek harca. Egy kicsit erőteljesebben jobb lett volna.

Cselekmény: 4
Meg kell mondanom, hogy nem volt bajom a kidolgozottsággal, vagy a történetvezetéseddel, ami miatt mégis négy pontot adok, az az, hogy volt benne pár mondat, kettő biztosan, ami nekem nagyon zavaró volt. Kétszer is el kellett olvassam, megakadtam miattuk és ez zavart. Mivel a nemek harca miatt nem vontam le pontot az előző értékelésnél, itt most megteszem.

Tetszés: 5
Azon a pár alkalmon kívül, amikor megakadtam a történetben, végig élveztem. Jó volt az alapötleted, tetszett az, hogy a jelennel kezdted és fejezted be, míg közben tettünk egy kirándulást a múltba, ahol volt egy nem is kicsi csavar. Gratulálok, igazán különlegeset alkottál.

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! (Ancsa1537) Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Végre! A kedvenc szereplőmről írtál, köszönöm! :-)

Kulcs:5
Jól benne voltak.

Szereplők: 5+++

Sirius minden tekintetben tökéletes volt, másmilyen nem is lehetne! Álmaim pasija, nézd el, menthetetlenül elfogult vagyok vele szemben. Lily is szerethető karakter lett.

Cselekmény: 5

Konkrét cselekmény nem volt benne sok, de az érzelmek ábrázolása kárpótolt mindenért.

Összességében: 5+

Elolvadtam. :-D A stílusod és a szókincsed megnyerő, nagyon élveztem a történetet. Nagy hangsúlyt fektettél a szereplők bemutatására, ami fontos momentuma volt. Nem volt túlfűtött erotikus tartalma, amiért külön dicséret jár. Megmutattad, hogy az érzelmekre fektetve is jó egy írás.
Amit hiányoltam, az egy kép volt az én drágámról... Ha pótolod, és ráírod, hogy "szeretlek Banya", akkor lesz tökéletes! :-D

Gratulálok, és örök hálám!

Banya

Dalma, a fánk írta...

Szia!

Kulcs: 5
Azzal bizony semmi baj nem volt. És tetszett, hogy építettél a negyedikre is, és nem csak egy kötelező mondat volt, amit be kellett szúrni valahova. Meglehetősen érdekes, és nem értem mondjuk, hogy hogy jutottak fel a tini halálfalók a klubhelyiségbe, de eredeti volt ez a rombolás gondolat.

Szereplők: 4
Alapjába véve hitelesek, és eredetiek. De nem hinném, hogy Lily ennyit bánkódna James után, még akkor is, ha ennyire szereti. Ő sokkal erősebb ennél, mint, hogy lépésenként elsírja magát, és hisztizzen egyet, ha kedve tartja. Viszont tetszik, hogy Sirius mindig megvigasztalja. Az aranyos volt. Ami még furi, ez a szerelmi bájital. Oké, valahogy össze kellett hozni őket, és kézenfekvő gondolat volt. De ez nekem annyira szürreális... Miért adnának egymásnak bájitalt?
És néha túl hirtelen váltottak egyik érzésből a másikba. Nem tudom hol, még Lily jól van, majd Sirius pólóját áztatja. Aztán meg dühös, és sír, majd szenved... Túl gyors volt.

Cselekmény: 5
Szépen végigvezetted a szálakat, gördülékeny, pontos írás. A sudár örökzöld az új kedvenc szókapcsolatom.:)
Viszont ide kell írnom, hogy néha annyira frappánsan akarsz fogalmazni, annyira máshogy akarod leírni a dolgokat, és nem akarod a berögzült sztereotípiákat alkalmazni, hogy a mondatnak nem lesz értelme. Vagyis ha van is, akkor el kell olvasni vagy háromszor, négyszer, hogy meg is értse szerencsétlen olvasó. Gondolok itt például erre: "A Lily és közte uralkodó töretlen harmónia és bizalom, ezt a bűntudat kezdeményt nem engedte embrionális korba lépni, és még csírájában elfojtotta."
Szóval ajánlom egy béta felvételét.:)
És a másik, hogy te is elkövetted azt a hibát a bizonyos erotikus tartalmú jelenetnél, hogy leírást csináltál belőle. Vagyis egyszerűen csak vázoltad a dolgok történését, amikor itt általában hasznosabb azt írni, hogy mit érez a személy, akinek a szemszögéből írod a történetet. Sokkal hatásosabb tud lenni, ha az utóbbit alkalmazod. És az a kis beszúrás, hogy a dolgot az olvasó fantáziájára bízod olyan illúzióromboló volt...:(

Tetszés: 4
Kellemes kis olvasmány volt, de ha lehet, akkor inkább nem olvasnám el még egyszer. Egyszer elég volt.

Xwoman írta...

Kedves Író!

1. kulcsok: 5 pont

Ebbe bele se tudok kötni, mindegyik a helyén van. :)

2. szereplők: 5 pont

Legyek őszinte, egyik karakter sem a szívem csücske, viszont ebben a sztoriban jól működtek. Tetszett, hogy a tini Sirius tényleg tinisen viselkedik, míg a felnőtt… hát ha nem is komolyabban, de mindenképp felnőttebben. Lily pedig végre ebben nem lett az a Mary Sue, mint amilyennek az eredeti könyvek alapján képzeltem.

3. cselekmény: 4 pont

Az elején elég nyögvenyelősen kezdtem neki az olvasásnak, de a közepére (és a második szakaszra pláne) már jóval olvasmányosabb lett. Tetszett a keret, az elején nem értettem egészen, mi lenne a kapocs a két rész között, de a végén a magyarázat helyrerakott mindent. Nagyon jó megoldás, egyedi, és nem is igazán kiszámítható. Szóval ez egy nagy pluszpont.

4. összességében: 4 pont

A megfogalmazást néhol túlbonyolítottad, sikerült néhány magyartalanságot összehoznod, de attól függetlenül tetszett a történet. Az első fele hangulatos, a második pedig izgalmas lett, a vége pedig szépen összerendezte az egészet. A páros működött, nem is csaptad össze…
Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman