2012. január 24., kedd

3. nap: Változó szerelem

Egy szerelem, mely mindent megváltoztat...

Cím: Változó szerelem
Elsődleges kulcs: a Tél
Másodlagos kulcs: Blaise Zambini
Harmadlagos kulcs: Pansy Parkinson
Negyedleges kulcs: 4. Ellágyult arccal lépett az üst mellé.
Jogok: Minden jog J.K Rowling-ot illeti, nekem semmi anyagi hasznom nincs belőle.
Műfaj: Romatika
Figyelmeztetések: nincs
Korhatár: 12
Tartalom: Nos, szerintem a szerelmes emberek nem normálisak, sőt, jóval túlszárnyalják a határokat. Ilyenkor nem is igazán önmaguk, mert rózsaszín felhőkőn ugrálnak, és idióta mosoly ül az arcukon. Mert valahogy 15 éve nem tudom levakarni az arcomról ezt a mosolyt. Akkor töltöttem el életem legizgalmasabb estéjét Draco és Harry Nagy Téli buliján. Ott táncoltam vele először, és akkor lettem a végletekig őrült.
Megjegyzések: A javításért és a sok segítségért, ezer a hála a bétámnak! A csapatkapitányomnak is külön jár a köszönet, mert nélküle, biztosan nem készülhetett volna el ez a történet.


A történetet itt olvashatjátok: Változó szerelem

7 megjegyzés:

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kedves író!

Igaz, most a vizsgatételeim mellett lenne a helyem, úgy döntöttem, hogy inkább elolvasom a ficed. Ahogy azt már máshol is jeleztem, a fáradozásaitokért mindenképpen megérdemeltek egy részletekbe menő, hosszabb kritikát, úgyhogy vágjunk is bele.

Sokan nem tudják, de nagy a különbség a romantikus és a fluff között. Amit te írtál, megfelelt a romantikus műfajnak (még ha volt is benne egy-egy fluff pillanat), mert nem csapott át eszeveszett szivecskékbe és bolyhokba. Romantikus volt, de még éppen a reális kereten belül.

Jót mosolyogtam rajta, hogy hetero írás ellenére is a férfi szemszöget választottad, hiszen - ha jól tudom - ide csak lányok neveznek. Azt várná az ember, hogy a női POV-ot részesíti majd előnyben az író, de te nem így tettél. És őszintén szólva ennek örülök. Fura, hogy milyen őszinte egyszerűséggel formáltad meg Blaise-t és mégis mennyire reális lett. Persze, voltak pillanatok, amikben a karakter vesztett a hitelességéből (talán a hassimogatós jelenetet emelném ki), de alapvetően egyáltalán nem süt róla, hogy lány az író. Blaise fiú és te megtartottad őt fiúnak. A szerelem nem változtatta zsepibe zokogó lánnyá, bírta a kocsikat meg a whiskyt, de mégsem tolakodó, túlzó módon, hanem pont csak annyira, amennyire kell. Pansy és Hermione karakterének bemutatására kevesebb időt fordítottál, tulajdonképpen őket csak egy-egy vonásból ismertük meg, de pl. Blaise és Pansy első jelenetében nagyon szépen használtad azt a bizonyos vonást. Tudom, hogy rövid volt a fic, én a jövőben mégis arra ösztönöznélek, hogy jobban fejtsd ki a szereplőidet, mert szerintem szépen menne. Persze, így is élvezhető volt az írás, de ha igazi, irodalmi értékű művet szeretnél, akkor érdemes még több hangsúlyt fektetni rájuk.

A fogalmazással kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Tudom, hogy semmi sem kizárólag a bétán múlik, de bizony a bétán is. Sok-sok helyesírási hiba maradt a műben, sőt, pár helyen szóismétlések is. A másik dolog az, hogy a tizenötöt érdemesebb lett volna betűvel írni szám helyett.

A bekezdések egységüket tekintve időnként megtörtek, a jövőben érdemes lenne többet foglalkoznod a kohézióval. A fentiek ellenére viszont azt kell mondanom, hogy a fogalmazásmódod ígéretesnek tűnik, csak csiszolásra szorul. Volt egy-két rész, ahol kifejezetten élveztem, ahogy írsz, amilyen szófordulatokat, szavakat használsz. A "minőségi időt" kifejezést én pl. magyar ficben még soha nem olvastam, csak angol quality time-ként ismertem, úgyhogy különösen tetszett, hogy beletetted.

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Amit kifogásolni tudnék, az talán a fic "valós ideje". Tulajdonképpen egy nap alatt történik minden, ami önmagában még nem is lenne baj, de úgy tagolod a ficed, hogy az olvasónak ezt nem egyszerű átlátni. Ezt úgy értsd, hogy sok benne a törés, új fejezetet vezetsz be, pedig tulajdonképpen nem ugrunk át másik idősíkba, hiszen ugyanaz a nap folyik még mindig.

Draco és Harry valahogy az amerikai meleg párokról alkotott sztereotípiákat testesítették meg. Szép ház, minden egy picit túldíszítve, az egyikük süt, a másikuk menő autót vezet. Ritkán látom magyar ficekben ezt a felfogást, úgyhogy kellemesen megleptél vele. Igazából nem rajtuk volt a fókusz, csak mellékszereplők voltak, de annak stabilak. Aki néz amerikai sorozatokat, az már annyira megszokhatta ezt a felfogást, hogy tulajdonképpen hiányzik is, ha egy hasonló kaliberű ficet olvas.

Összességében az a véleményem, hogy egy második bétázás vagy egy gamma csodát művelt volna a ficcel. Annak alapján, amit olvastam, én csiszolatlan gyémántnak tartom a ficet is, és téged is, kedves író. Vannak nagyon szép helyzeteid, jól mozgatod a szereplőket, eltalálod, mikor mit kell mondaniuk, jól ábrázolod az érzéseiket, aztán valahogy kicsúsznak a kontrollból, át a sövényen, később meg megint jönnek a nagyon szép pillanatok. A fic szövegével kapcsolatban a kohéziót - vagyis annak részleges hiányát - tudom említeni. Igen, lehet egyben értelmezni az írásod, de a fic tulajdonságaiból kifolyólag kevesebb megtöréssel (szünetek, fejezethatárok beiktatása) nagyobb egységet tudtál volna elérni.

Kulcs: 4.6 - nálad éreztem azt először, hogy megpróbáltál tényleg építeni a negyedik kulcsra, és ez nagyrészt sikerült is. Viszont az így a tél kapott kevesebb hangsúlyt, bár szó mi szó, benne volt. Mivel a 4.6-ot felfelé kerekítjük, öt pontot kapsz, de azért abban egyezzünk ki, hogy még ez sem volt száz százalékos.

Szereplők: 4.2 (tehát 4)- Blaise-zel tulajdonképpen meg voltam elégedve, bár nagyon örültem volna, ha többet látunk a lelkéből, esetleg az emlékeiből is. Hermionét és Pansyt szépen ábrázoltad, de a belső világukba nem igazán láttunk bele, úgyhogy a 0.8-as levonást ennek köszönheted.

Cselekmény: 4 - én örültem volna, ha kicsit bővebb lére ereszted az írást. Többet mutatsz a szereplőid életéből, hosszabb periódusnak vagyunk részesei. Ennek ellenére a minusz egy pont leginkább a tördelésnek szól. Hidd el, hogy levont az olvasásélményből az, hogy ennyire széttördelted a történetet.

Tetszés: 4.2 - (tehát 4)Igazából, ahogy fentebb írtam, én egy csiszolatlan gyémántot látok a történetben. Tény, hogy csiszolatlan, tehát vannak még javításra szoruló dolgok, amik miatt az olvasó nem teljesen elégedett (tördelés, a szereplők jellemének alaposabb kibontása, helyesírás, stb.), de mindezek mögött és/vagy mellett megbújik a szépség is. Igazából jó érzést hagyott maga után a ficed, kedves volt, mégis fiús, Blaise szemszögével szépen bántál. Ha a fentebb felsorolt dolgokra jobban figyelsz, a jövőben szerintem remek dolgokat várhatunk tőled. :]

Gratulálok:

Jessica B. Vicious

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 5
Azt hiszem ez lenne az a helyzet, amikor fél pontot adnék. 4,5-öt, de mivel nem lehet, marad az ötös. Az elsődleges kulcsod jelenléte a történetben nekem egy kicsit kevés volt, de mivel a maradék három kulcs szépen benne volt, így megszavaztam a maximumot.

Szereplők: 5
Nos, itt is inkább a félpont felé hajlanék, de ugye akárcsak az előbb, itt is marad a maximum. Tetszettek a karaktereid, csak valahogy nem éreztem azt a történet végére, hogy ismerem Őket, viszont a nemek harca kitétel szépen megvalósult, így egyértelműen billent a mérleg nyelve a magasabb pont felé.

Cselekmény: 5
Annak ellenére, hogy azt érzem, hogy nem volt a cselekmény igazán átütő, megfogott, már rögtön az elején. Ötletes volt ezzel a visszaemlékezéssel. Valahogy a rövidsége ellenére is egy szép, kerek egészet adott ki a végén, jó volt olvasni ezt a könnyed írást.

Tetszés: 5
Mert függetlenül attól, hogy nem éreztem a cselekményt hú de átütőnek, tetszett. Mivel úgy érzem most, hogy egy pozitív élménnyel lettem gazdagabb, hogy szerettem olvasni, nem kérdéses az értékelésem. Kedvelem a romantikus történeteket, bár határozottan aggódtam Blaise rosszullétei miatt. Reméltem, hogy nem kínzod meg, és valóban csak valami jelentéktelen apróság. Örülök, hogy olvashattam az írásodat!

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! (Ancsa1537) Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

shanon widow írta...

Szervusz!^^

Ééééés... hiányérzetem van. Nem, nem hiányzott semmi konkrétum a történetből, csak... úgy olvasnám tovább *.* Szép lezárása volt, de na :D *igeeen, jól megmagyarázta*

Kulcs(ok): ami a telet illeti, nem találtam. oké, téli buli, oké, vizsgaidőszak... de különösebb szerepe nem volt. Ami a negyedleges kulcsot illeti, nálad azért többet szerepelt, ami jó volt :) De összességében 4 pont.
Szereplők: végree! *.* Nem is mondanék mást: 5 pont
Cselekmény: 5 pont
Történet: ritka a Blaise/Hermione - jó mostanában már nem annyira, de nem is dúskálhatunk bennük, ez pedig különösen tetszett. Indokolsz, de nem rágtad a számba; érhető volt, teret hagysz a képzeletemnek^^ 5 pont

Örültem a szerencsének, shanon

Dalma, a fánk írta...

Helló kedves Író!

Kulcs: 5
Be kell vallanom először nálad éreztem, hogy igen végre valaki rendesen csinálta az egészet.:) Mármint a 4. kulcsodra is építettél és nem csak egy kötelező mondat volt. Az elején hiányoltam Pansyt, nem értette mi, miért is kulcs ő , ha nem is szerepel annyit, de a végére jó lett.:)

Szereplők: 4
Mivel Blaise ugye nem egy főszereplő a Harry Potterbe, ezért megvan az a luxusérzés, hogy olyannak csinálod amilyennek akarod.:) És te olyannak csináltad amilyennek akartad, és még hiteles is volt ez a nagy csajvadászat. Egy olasztól mást nem is várunk.:) Pansy is rendben volt, én is számítónak és ravasznak látom, és esetenként még gonosznak is.
És bizony lebuktam, mert a Drarry párosításnál megmelegedett a kis lelkem. Őket szeretem a legjobban, bár annyira megfelelt a sztereotípiának a párosuk!:) Mármint ilyennek képzelik el a melegeket, ha elképzelik valahogy.;) Ez a sütisütős meg kézfogós és bárgyú vigyorú. Na meg Draco aggódása a díszlet miatt... Eléggé dracós volt.
Egyedül Hermionével van bajom, mert szerintem neki sokkal több kellene ahhoz, hogy beleszeressen, vagy akár csak megkedvelje Blaise-t. Talán, ha láttuk volna a gondolatait, akkor megértettem volna.:)

Cselekmény: 4
Abszolút minden rendben van vele. Egészen egyedi ez a vizsgázós környezet, még nem sok ilyet olvastam. Viszont az egész cselekmény egyetlen nap alatt játszódik le, ami szerintem túl kevés, ahhoz, hogy Pansy gonoszkodjon egy jót Hermionével. Ez a terhes vagyok dolog is. Kicsivel később, amikor már tényleg nagyobb a feszültség Hermione és Blasie között, sokkal nagyobbat ütött volna.

Tetszés: 5
Nekem tetszett. Kis aranyos romantikus cukiság.:) Épp elég, hogy a szeretetre vágyó lelkem röpdössön, de a monitorom se csöpögött a nyáltól, szóval aranyos volt!:) És éljen a Drarry!;D

Dalma, a fánk

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Azt hiszem, hogy már meg sem lepődök a párosításokon. :-)

Kulcs: 4

Az igazi dermesztő telet nagyon hiányoltam, a többi rendben volt.

Szereplők: 4

Blaise karakterével megnyertél, nagyon tetszett! Összességében valóban a lányok voltak azok, akik levontak a pontokból. Ezenkívül azt kell mondjam, jól dolgoztál a "hozott" anyaggal.

Cselekmény: 4

A rövidsége ellenére megvolt benne minden, aminek meg kell lennie. Viszont, ha egy kicsit nagyobb teret hagysz, hozzácsapsz néhány oldalt, jobban kifejtesz mindent, tökéletes lenne.

Összességében: 4

Könnyed, szerethető történetet írtál. Nem marcangol napokig, de ha eszembe jut, egy kellemes élmény elevenedik fel bennem.
Mindenképp folytasd azt, amit csinálsz! Néhány év múlva szeretnék olvasni tőled egy történetet, kíváncsi lennék rá, hogy merre fejlődsz.

Gratulálok!

Banya

Xwoman írta...

Kedves Író!

1. kulcsok: 4 pont

A tél nekem hiányzott, a negyedik pedig kilógott egy picit a szövegből, de összességben jól felhasználtad.

2. szereplők: 5 pont

Nekem tetszettek. Blaise pasi volt, úgy a szó igazi értelmében, méghozzá a romantikus fajtából. Mivel róla nem tudtunk meg sok mindent, el tudom képzelni, hogy ilyenné változtak. A többi karakter is rendben volt, szimpatikusak voltak, ráadásul, ahogy a sztori is megkívánta, felnőttesek. Még a belecsempészett Drarry szál sem zavart túlságosan, bár személy szerint nem vagyok oda az „írjunk mindenbe Drarryt” dologért. (Okés, ez nem reklamáció, mivel egyéni szocproblémám)

3. cselekmény: 4 pont

Bár maradtál hétköznapi síkon, de nekem így is nagyon tetszett a cselekmény. Egyszerű volt, semmit nem bonyolítottál túl, talán ezért éreztem közel magamhoz.

4. összességében: 4 pont

Viszonylag kevés hibát találtam a szövegben (bár a számokat légyszi-légyszi inkább írd ki betűvel), a megfogalmazás gördülékeny és jól olvasható volt. A hétköznapi romantikus az én műfajom, a páros pedig működött. Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman