2012. január 31., kedd

9. nap: Dérben ébredő düh, vágytól izzó dér

"Eljön a nap, mikor
egy ölelésben hazaérkezem. 
Békében élek ott, ahol
még nem járt senki sem, 
ahol csak az számít: 
Létezem!"

Fodor Ákos


Cím: Dérben ébredő düh, vágytól izzó dér
Elsődleges kulcs: a Tél
Másodlagos kulcs: Lily Evans Potter és Lily Luna Potter
Harmadlagos kulcs: Ronald Billius Weasley
Negyedleges kulcs: 10. Szexi, fülledt dorombolással bújt még közelebb hozzá.
Jogok: Minden jog Rowling anyánkat és engem illet. Ő megalkotta a világot és a szereplőket, én pedig továbbírtam – ebből anyagi hasznom nem származott, csupán magamat és másokat szórakoztatom vele.
Műfaj: 
Romantikus, humor
Figyelmeztetések: Erotikus tartalom, enyhe OOC karakter, kis mértékű fluff a végén és cliffhanger, ami Rose-t illeti
Korhatár: 
18+
Tartalom: 
Lily Potter – egy név, két lány. Lily Evans Potter és Lily Luna Potter akadályokkal és izgalmakkal teli kamaszkorának egy kis szelete, tele romantikával, erotikával és persze konfliktussal, hiszen semmi sem egyszerű.
"Minden történet eleje hasonlít kicsit, nincs új a nap alatt. Amikor egy csillag fényesen felragyog, egy másiknak ki kell hunynia.
...
Minden történet eleje hasonlít kicsit, tulajdonképpen Lily és Scorpius története is alig különbözik a többi szerelmesétől"
Megjegyzések: Ajánlások:
- Szépség és a Szörnyeteg mesezene http://www.youtube.com/watch?v=ucBJ_XaGthA&feature=related
- Rómeó és Júlia – Szerelem ég szemében

A történetet itt olvashatjátok: Dérben ébredő düh, vágytól izzó dér

6 megjegyzés:

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Oh lala, ha Alex Pettyferrel kezdődik egy történet, az már önmagában nagyon pozitív. Ha vele is folytatódik, az már több kérdést hagy maga után.

Őszintén szólva, kedves író, a történeted olvasva úgy éreztem, hogy Scorpiust nem csak külsőre, de viselkedésileg is teljes mértékben róla mintáztad. Szinte láttam magam előtt, ahogy eljátssza a szerepet, csak sajnos nem tudom, hogy Alex bújt-e Scorpius bőrébe, vagy Scorpius Alexébe... És ez nem feltétlenül pozitív, mégpedig egy dolog miatt. Kánon csak olyan szereplőknél létezik, akiknek a jellemét a könyvekből ismerjük, így Scorpius személyisége mindig az írótól függ. Ezért szeretem, ha valaki önmaga építgeti fel a fiút. Persze, innen-onnan át lehet venni elemeket, de hogy egy az egyben valaki más lépjen Scorpius helyére... Nem tudom, én személy szerint ezt nem preferálom.

Lily Luna karakterét már sokkal inkább "sajnátnak" éreztem, viszont az igazán hétköznapi dolgokon kívül őt sem ismerhettük meg igazán. Ha érdekel a véleményem, szerintem ez azért történhetett így, mert a szexualitás túl nagy hangsúlyt kapott a történetedben. Ha egy öt-hat oldalas novella végig a szexről szól, hát egye kánya... De te ötven oldal fölött voltál, hiszen szünetet tartottak a történeted után.

Egy ilyen hosszúságú sztorinál még kis dózisokban adagolva is padlóra tudja küldeni az embert a szex. Komolyan, néha kellemetlenül éreztem magam olvasás közben, mintha valakinek az ablaka alatt lesekednék. Számomra kellemesebb lett volna az élmény, ha kicsit tompítod a szexszel kapcsolatos jelenetek tartalmát (pl. Lilyék nem néznek végig olyan pillanatokat, mint mikor James későbbi feleségének bugyijába nyúl), vagy egyszerűen csak kevesebb hangsúlyt fektetsz a vágyra.

Olyan sok remek téma van, de tényleg! A cselekményvezetésed pedig szép, szerintem simán meg tudnál birkózni mással is. Nem feltétlenül románcra gondolok, abból már úgyis van egy csomó. Lehetne kaland, krimi, bármi... Szerintem nem törne bele a bicskád. És perszer ezek mellett a szexuális tartalmú jelenetekről sem kellene lemondanod, csak... kisebb dózisban számomra jobban emészthető az ilyesmi.

Az viszont tetszett, hogy a Weasley családba helyezted a Potter gyerekeket és bemutattad a családon belüli kapcsolatokat. Ha már Rowling ilyen csilli-villi boldog epilógussal ajándékozott meg minket, szent kötelességünk kicsit belerondítani az idillbe. Tetszett, ahogy bemutattad az egyes szereplők közötti feszültséget és nem csak azt a tökéletes, rózsaszín marcipántortát láttuk, amit az epilógus szerint kellene.

Szerintem egyébként az alapötleteddel sem volt baj. Megkavartad a szálakat egy kicsit, alkalmat teremtettél a cselekmény kibontakozására, végigvitted a fonalat... szóval ez tényleg szép volt így. Csak az a fránya szexualitás...

Összességében úgy gondolom, hogy ha fiú lennék, ez lenne az egyik kedvenc ficem. Nem mondom, hogy nem írsz jól a szexről, inkább azt, hogy engem zavarba hoz ez a fajta teljes nyitottság. Ettől függetlenül az alapötleted és a szereplők közötti viszonyok tetszettek, úgyhogy cheers. :]

ValiumMakesYourSoulGetHigher írta...

Kulcs: 4.4 (tehát négy) - tagadhatatlanul benne voltak; a második kulcsodat maradéktalanul kihasználtad, a többiből viszont szerintem ki tudtál volna hozni egy kicsit többet is.

Szereplők: 4 - kedvelem Alexet, de Alex az Alex, nekünk meg most Scorpiusról kellett volna olvasnunk, right? :] Viszont a többi karakterrel nem volt gond, megfeleltek egy hasonló műfajú fic elvárásainak. Azonban én ettől függetlenül is arra bátorítanálak, hogy még egy kicsit több betekintést engedj a lelkükbe, írj egy kicsit a világhoz való viszonyulásukról... Kellemes fűszer bármelyik ficbe.

Cselekmény: 4.8 (tehát 5) - szépen vezeted a cselekményt, logikai egységet (és szekvenciát) alkotnak a dolgok, az események. Több helyen is találkozhattunk elmés fordulatokkal, szerintem magára a cselekményre nem igazán lehet panasz.

Történet: 4 - nem szeretnélek nagyon lepontozni, mert továbbra is azt mondom, hogy az ötleted, a történetvezetésed, a megteremtett szituációk szépen a helyükön voltak. Viszont sajnos ötöst sem tudok adni, mert tényleg kellemetlenül éreztem magam egy-két résznél olvasás közben. Szerintem itt is igazolást nyert az a mondás, hogy a kevesebb néha több. :]

Gratulálok!

Jessica B. Vicious

shanon widow írta...

Heló^^

Egy új generációs fic... itt már ugye többet lehet mozogni, hiszen nincsenek bizonyos keretek a szereplőket illetően - kivéve az epilógust :)


Kulcsok: 5 pont. Megjelent mind, fölhasználtad őket, és a nemek harca is megvalósult... :)

Szereplők: na, ez nekem kicsit hibádzott. Talán túl maiak... nem tudom. Persze, az új nemzedékek merőben másak, eltérőek a régebbiektől, de... Úgy gondolom, mindenki kap egy bizonyos neveltetést a varázslóknál... Gondolunk bele. Scorpiusban nem volt semmi hűvösség vagy elegancia... Pedig mennyit hangsúlyozzák Dracónál... Nem adná tovább? Kötve hiszem. Harry családcentrikussá avanzsált, hiszen neki nem adatott meg a normál légkör, épp ezért teremti be magának - nem hinném, hogy turnézna vagy karrierista lenne... Ginny se ezt látta anno. :-/ 4 pont.

Cselekmény: ez jó volt :) Érthető, élvezhető... 5 pont

Tetszés: öhm. Talán én vagyok maradi - de te végignéznéd a nagyszüleid aktusait? Perverz, morbid... Lily Evans prefektus volt, kötve hiszem, hogy közönséges módon egy folyosón állna le bárkivel is. Elég erotika-központú volt maga a történet... Amelyik műben a kihívás során nem jelent meg... nos, itt busásan megkaptuk. Emiatt 3 pont.

örültem, shanon widow

Névtelen írta...

Szia Kedves Író!

Kulcs: 5
A tél szépen jelen volt végig a történetben, mint ahogy a két, illetve három kulcsszereplőd, Ron és a két Lily is. Az idézet szintén benne volt, nem kétséges, jár az öt pont.

Szereplők: 4
Bár a nemek harca szépen megvalósult nekem nem igazán tetszettek a karakterek. Talán ez csak az én hibám, de mivel most az én véleményemre vagytok kíváncsiak, így itt és most négy pontot adok.

Cselekmény: 4
Valójában nem is a cselekménnyel volt bajom, bár nekem elég furcsa volt az egész történet, a fogalmazásmódod az, ami igazán távol áll tőlem. Gyanítom nem egy korosztály vagyunk. :-D Voltak részek, amik szerintem túl elnyújtottak voltak, és volt, ami meg elkapkodott, például a vége. De az tetszett, hogy kidolgoztad a történetet, összességében nem volt elsiettet, kicsit talán sok volt a szex, de ez is csak ízlés kérdése. :-D

Tetszés: 3,5
Nem mondom, hogy nem tetszett, de megint csak azt tudom felhozni, hogy a fogalmazásmódod nagyon távol áll tőlem. Viszont elismerem, nem kevés munkád lehetett benne. Igyekeztél szépen felépíteni és kidolgozni, ami már maga elismerésre érdemes, éppen ezért ez most legyen négy pontra felkerekítve. :-)

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! (Ancsa1537) Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

Banyanyanya írta...

Kedves Szerző!

Kulcs: 4

Benne voltak, de mégsem maradéktalanul.

Szereplők: 5+

Sirius szívem csücske! Köszönet érte! :-)
Lily karaktere gyermeteg, de szerethető, ezért nem vontam le pontot.

Cselekmény: 4

Kicsit morbid a nagyiszexet végigkukkolni! Elég erotikus a tartalma, ami levesz az élvezhetőségéből. Valószínűleg itt korkérdés lehet, később próbálkozz meg ezzel, néhány év múlva. A megfogalmazás, szóhasználat vagány, fiatalos, tetszetős.

Összességében: 4

Nekem picit perverz. :-D De tetszett, csak nem az én érdeklődési körömbe tartozó írás.

Gratulálok!

Banya

Xwoman írta...

Kedves Író!

1. kulcsok: 5 pont

Mind rendben volt.

2. karakterek: 4 pont

Kicsit „könnyebb útnak” gondolom az új generációs ficek írását, hiszen jóformán olyan, mintha az ember saját karakterekkel dolgozna, de itt tényleg figyelembe vetted az alapot, illetve elég hangsúlyos szerepet kaptak az előző generációk is. Scorpius viszont picit „Malfoytalan” volt nekem, ezért vonom le a pontot. Viszont a családi viszonyok ábrázolása tetszett, valahogy én sem tudtam sosem cukormázas tökéletességként elképzelni Ron és Hermione házasságát.

3. cselekmény: 5 pont

Szépen felépítetted, fordulatosra írtad, tele volt feszültséggel (nem, nem csak a szexuális feszültségre gondolok), és még egyedi is lett.

4. összességében: 4 pont

Nekem a túl sok szexjelenettel nem volt problémám, a musicalbetétek viszont kevésbé tetszettek. Na jó, ez már megint az egyéni finnyásságom, de nem igazán szeretem a műfajt. (Tudom, tudom, rossz vagyok…) A megfogalmazásod nagyon tetszik, hangulatos, lendületes, fiatalos. A végén meglebegtetett lehetséges folytatás pedig felkeltette az érdeklődésem, remélem, nem csak terv marad.
Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Xwoman