2011. december 15., csütörtök

Mai Amazonunk szíve vágya nem más, mint Ron Weasley lenne. Ha valóban őt találná a fája alatt, akkor vajon a közelébe engedné Hermionét? Kiderítjük:) Hamisíthatatlan tél imádót ismerhettek meg Lizi Eyre személyében.

1. Miért jelentkeztél a kihívásunkra, mi volt az, ami megfogott benne?

Nem is tudom. Talán a neve. Meg a tél kulcs. Imádom ezt az évszakot. Hófehér táj, karácsonyi és újévi készülődés, szánkózás, hógolyócsaták, korcsolya szezon, a levegőben sült gesztenye, puncs, forralt bor illata száll…

 Aztán meg szeretek kihívásokra írni. Annyira más határidőre, minimum szószámmal, beépítendő kulcs(ok)kal írni, utána pedig várni az olvasók véleményét, és hogy vajon a kulcspárom jobb volt-e nálam.

2. Melyik páros volt eddig a legvadabb, akikről írtál? Tervezel a közeljövőben ritka párosról írni? Ha igen, kik lennének azok?

Mivel canon páros párti vagyok, nem nagyon szoktam vad vagy éppen szokatlan párosokról írni. Habár, egyszer, még kis kezdő íróként kreáltam egy paródiának szánt Lily/Jamest, amiben a Tekergők néhány tagja kavart egymással, de csak utalgattam rá. Így tudtam meg egy kritikámban, hogy mi is az a slash. Aztán jöttek az ezzel kapcsolatos kihívások, és ott olyan párokat választottam, akik nem minden második ficben jönnek velünk szembe: egy Draco/Ron és egy Harry/Ron volt.

Ritka páros? Kik számítanak azoknak? Mert ha azt vesszük, hogy Rowling Ront és Hermionét egymásnak rendelte, nagyon kevesen írnak róluk – sajnos. – Pedig többen szeretik őket, mint hinnénk! Én minden új írásomnál találok egy olyan embert, aki először kritizál nálam, és azt mondja, a kedvencei, olyan kevesen írnak róluk… Igen, itthon eléggé el vannak hanyagolva, de nem csak ők.  Talán épp ezért kedvenceim ezek a párosok: Lucius/Narcissa, Romione, Bill/Fleur, Tonks/Remus stb.

Szóval, ha őket értitek ritka párosok alatt, akkor igen, tervezek velük írni. Régóta érlelődik a fejemben egy Molly/Arthur felé kis valami, tervezek még Bill/Fleurt is írni, kicsivel több, mint egy éve írom a Lucissa regényem, és úgy érzem, nem is ez lesz az első és utolsó alkotásom velük. Emellett persze folyamatosan írom a Romione szösszeneteimet, és van egy Charlie/saját szereplős kezdeményem is a laptopomon (L).

3. Ha a kihívás díja az egyik Harry Potter szereplő lenne, akkor kit szeretnél megnyerni, és miért pont Őt?

Ron Weasleyt. Hogy miért? Azért, mert egyszerűen imádom. Nem tudom miért, de nekem ő lett az abszolút favorit pasi a könyvekben, aztán a fanficekben csak még jobban megszerettem (: Amúgy meg talán azért, amilyen: jó barát, hatalmas szíve van, kicsit esetlen, de amúgy jóban-rosszban ott van melletted… Meg hát ugye nekem van egy elképzelésem róla a könyvek után, mikor már kicsit benőtt a feje lágya, komolyabb, de ugyanolyan dumás és vicces, és sakkban verhetetlen. Mondjuk nem tudom, hogy meg tudnék-e szólalni ha tényleg megnyerném, mert az örömtől a lélegzetem is elakadna. Ha már egy cosplayesnek ennyire örültem, mit kezdenék az igazival? :D

4. Hogyan képzelnéd el az életedet a Roxfortban?

Érdekes lenne. Biztosan jóban lennék az összes tanárral, nagyon sok időt a könyvtárban töltenék és persze a Tiltott Rengetegben, mivel imádok kirándulni, a természetben járni. A Mardekárba biztosan nem kerülnék, a Hugrabugba talán, ugyanígy a Griffenfél és a Hollóhát. De legjobban bekerülni mégiscsak a vörös-arany házba mennék tanulni. A bájitaltant nem hinném, hogy szeretném, ugyanis sokakkal ellentétben, én nem szeretem Pitont, sőt! Ha valaki más oktatná, akkor biztosan sokkal jobban menni. Kipróbálnám a jóslástant, de inkább járnék mugliismeretre. Biztosan megszegnék pár szabályt, de büntetést soha nem kapnék érte, mert kis kedvenc lennék, mert kevés tanulással is jó eredményeket érnék el. – Jó, egósan hangzik, de ez most is így van, az érettségi küszöbén! – Azt hiszem, a kedvenc órám az átváltoztatástan és a sötét varázslatok kivédése lenne, de kedvelném még a bűbájtant, a legendás lényeg gondozását és a gyógynövénytant. Számmisztikára és rúnaismeretre nem járnék, mivel a matek és a nyelvek nem kifejezetten az erősségeim. És biztosan megpróbálnék bekerülni a kviddicscsapatba, hajtónak vagy terelőnek. A hoppanálási vizsgán pedig reményeim szerint elsőre átmennék.

5. És a Roxfort elvégzése után?

Fogós kérdés. Biztosan elmennék továbbtanulni, de hogy mi lennék, azt nem tudom. Újságírás, könyvtáros, tanár, ezeket el tudnám képzelni, de még azt is, hogy legyen egy valamilyen üzletem az Abszol úton vagy Roxmortsban, így Londonban, Roxmortsban laknék, esetleg a Weasley imádatom miatt Widra St. Capdel közelében, és biztosan jóban lennék a kedvenc szereplőimmel.

6. Melyik az a saját írásod, ami legközelebb áll a szívedhez, és miért?

Jelenleg az a regényem, amit már korábban említettem, egy Lucissa regény a Csakazértis szerelem.

Az ötlet 2010 júliusában merült fel, mikor Jennyel, Dorothy Snape-pel és Bettivel Lucius és Narcissa kapcsolatáról beszélgettünk. Ekkor tettünk egy meggondolatlannak szánt kijelentést, hogy én megírom, Jenny pedig mindig mond/ír rá nekem kritikát – emellett persze mindenki mástól várom, és nagyon szívesen fogadom. - Ez egy ideig feledésbe merült, majd elolvastam Draconiától a Stockholm-szindrómát, amit hihetetlen nagy hatással volt rám. A Malfoyok belemásztak a fejembe, így írni kezdtem a magam kis történetét. Ez lett pedig a Csakazértis szerelem. Címnek azért ezt választottam, mert Draconia műve mellett akkoriban rengeteget hallgattam az Első emelet azonos című számát, s úgy gondoltam, illene rájuk ez a kifejezés. Van benne valami dacosság, egy olyan érzés, hogy minden rossz ellenére szeretik egymást. Mert én szerintem tényleg szerelemem volt, és nem csak érdekházasság.

A történet frissítésével sajnos sokáig gondban voltam, de most már havonta fixen a hónap elején van friss, és most már a nyolcadik/kilencedik fejezetet írom, ami azt jelenti, hogy nemsokára esküvő. Próbálom részletesen írni, hogy mi miért történt úgy, ahogy.

A sztori amúgy későbbiekben teljesen a könyvekre fog épülni, amennyire csak tőlem telik.

Szóval most bő egy éve ezzel a történettel kelek és fekszem, rengeteg energiámat fektetem bele, és egyszerűen imádom írni. J

Ezek mellett pedig még azért is szeretem ennyire, mert olyan szereplőket „kell” használnom – pl.: Bellatrix, Voldemort, Piton – akikkel egyébként nem írnék, de ez a történet megköveteli őket, és én ezt nagyon élvezem.

Végül itt egy link a művemhez, mert kritikára mindig vevő vagyok ;)

http://fanfic.hu/merengo/viewstory.php?sid=78646

Nincsenek megjegyzések: